4 mars

Jahapp då var dödsdomen färdigställd! och som jag befarade så är det en skada i knät som uppstått bland annat slitingar på knäsenan precis under knäskålen, ett riktigt fall av löparknä. Ironiskt med tanke på att jag aldrig sprungit i mit liv ( bara några enstaka som uppvärmning) utan började för ett par veckor sen och problemen började i årsskiftet. Men skönt att ha det fastställt vad problemet är så vi kan fixa det. Som tur var så är det i tidigt stadie så myckte god chans till att bli frisk. Det som gör mig lite deppig nu är att jag inte får belasta knät mer än att jobba och max 15-20min promenad. Ingen löpning alls under behandlingen som blir akupunktur varje vecka. Vi började behandlingen direkt idag och nu är jag så svullen under knät att jag ska bädda ner mig i sängen och tycka synd om mig hela kvällen. Sen blir det till att stretcha knäsenan varje dag och jag har läst lite på internet nu om många som tipsar om att masserar med linimentet så det ska testas! Gör nog allt nu för att bli bra igen så jag får godkänt att kunna träna på

Det kommer bli ett par riktigt tråkiga veckor nu utan att få träna, vad ska jag nu göra på min fritid? Det kommer ju vara hemskt att vara på gymmet utan att få göra det jag vill men träningen måste hållas igång. Nej deppfia kommer nog stanna ett tag till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0